[Turkmath:6463] Re: [TMD-UYE: 3981] Ynt: MEB Matematik Müfredat Taslağı

Ali Demirci demircial at itu.edu.tr
Tue Apr 30 06:38:28 UTC 2024


Katip Çelebi’ye göre integral (basit hacim hesabını yapabilmek için)  
bilmesi gerekiyor bir hukukçunun.

http://www.weblopedi.com/hendese-bilen-kadi-ile-hendese-bilmeyen-kadi

İntegral ile bu bağın kurulması biraz zorlama biliyorum fakat  
müfredatı pragmatik sonuçlara göre değilde (yarar— yaramaz) başka  
kriterlere göre belirlemek çocuklar için daha önemli olabilir.

İyi günler dilerim herkese

Ali Demirci


Alıntı yilmaz akyildiz <yilmaz.akyildiz at listweb.bilkent.edu.tr>:

> Genelde resmi makamlarla hiç bir konuda hemfikir olmayan ben şu konuda
> müzakereye açıkım:
>
> <feritgurbuz at klu.edu.tr> wrote:
>
>> *Meb lise öğrencileri limit, süreklilik, türev, integral soruları
>> çözmesin, zeka-muhakeme soruları çözsün diyor. Dedikleri gibi bayağı
>> uğraşmışlar. Yazık bu ülkeye....*
>>
>> Buna şartlı olarak evet diyebilirim. Lise de limit  -  türev - integral
>> olmasa da olur. Gerekenlere üniversitede öğretilebilir. Hep derler "bir
>> hukukçu nun hayatında integral  alması gerekmeyecek tir".  Zaten bu konular
>> artık Yapay Zekanın elindedir. Bunun yerine orta öğretimde denildiği gibi
>> zeka-muhakeme- kritik ve analitik düşünce konuları çok ciddi ve kapsamlı
>> öğretilir ve üniversite giriş sınavları bu çeşit sorular üzerinden
>> yapılırsa gencin kişisel kafa gelişimi için daha iyi olabilir
>> kanaatindeyim. İleride o kafa donanımiyla  Limit - türev -integral i lazım
>> olduğunda kolayca öğrenebilir.
>>
> Benim Lise eğitimimde fransızcadan "tercüme" Turan Tan'ın sentetik geometri
>> kitabı hiç sevilemedi ve sadece ben gibi bir kaç şavalak başarılı olunca
>> onlar da yanlış yere "vayyy çok akıllı" denerek gaza getirilip yanlış
>> yönlendirildiler. Pek çok kabiliyetleri başka yönlerde olan arkadaşlarım bu
>> şekilde ziyan oldular. Benim zamanımda, tek mühendislik okulu, İTÜ ye,
>> girmek için türev integral işlerinde  Liselerde matematik hocaları
>> aralarında adeta yarışırlar, "kim daha çok öğrencisini İTÜ İnşaata sokacak"
>> yönünde  efsaneler yaratmışlardır. Aksiyomatik ispatlı düzlem ve 3 boyutlu
>> sentetik geometriyi anlarım ama limit-türev-integral in kafa çalıştırdığına
>> inanmıyorum..! Bunlar mekanik bilgiler ve artık Yapay Zeka var. Bunların
>> yanında Liselerde pekala Sembolik Mantık ve Lineer Cebir dersleri
>> öğretilebilir. Limit-Türev-İntegral zaten üniversitelerde gerektiği
>> bölümlerde öğretilmektedir.
>>
>
>
>> Benim tavsiye edeceğim konular:
>>
>
> * aksiyomatik sistemler, ispatlar, sayılar, öklid (düzlem geometri)
>> * saymak yani kombinasyon ve  permutasyonlar
>>
>     * Olasılık ve istatistik
>
>> * sembolik mantık, bool cebiri, elektrik devreleri,
>> * lineer cebir, yani  y = ax + b, ardından
>> * y =ax^2 + bx + c ile polinomlara giriş
>>
>> bu konuların kafa çalıştırıcı, zeka ve muhakeme ölçücü ve de  bu konularda
>> öğrencileri test etmenin çok daha kolay olacağı düşüncesindeyim.
>> Kısacası:
>> limit-türev-integral OUT !
>> düşündürücü ve pratik matematik IN..!
>> y.a.
>>
>>
>>


-- 
Ali Demirci, Phd.

Address: Istanbul Technical University, Faculty of Science and Letters,
Department of Mathematics, 34469, Maslak, Istanbul, Turkey.
Office Phone: +90 (212) 285 32 76
Fax: +90 (212) 285 6386




More information about the Turkmath mailing list