[Turkmath:6466] Re: [TMD-UYE: 3981] Ynt: MEB Matematik Müfredat Taslağı
tanbay
tanbay at bogazici.edu.tr
Tue Apr 30 08:46:48 UTC 2024
maalesef lise matematik müfredatını, üniversite giriş sınav sisteminin
ölçütlerinden
bağımsız düşünme şansımız yok.
Eğitim Reformu Girişimi ve Türk Matematik Derneği bu konuda ortak
bildiri yayınlamışlar
ve ilgili kurumlara da yollamıuşlardır,
ve her defasında merciler tarafından kaale alınmamıştır,
bir müfredat hazırlayıp ardından 1 haftalık görüş süresi vermek
maalesef
"uyarıyorum seni fadime" fıkrasını hatırlatmaktadır....
On 2024-04-30 09:38, Ali Demirci wrote:
> Katip Çelebi'ye göre integral (basit hacim hesabını yapabilmek için)
> bilmesi gerekiyor bir hukukçunun.
>
> http://www.weblopedi.com/hendese-bilen-kadi-ile-hendese-bilmeyen-kadi
>
> İntegral ile bu bağın kurulması biraz zorlama biliyorum fakat
> müfredatı pragmatik sonuçlara göre değilde (yarar-- yaramaz) başka
> kriterlere göre belirlemek çocuklar için daha önemli olabilir.
>
> İyi günler dilerim herkese
>
> Ali Demirci
>
> Alıntı yilmaz akyildiz <yilmaz.akyildiz at listweb.bilkent.edu.tr>:
>
> Genelde resmi makamlarla hiç bir konuda hemfikir olmayan ben şu konuda
> müzakereye açıkım:
>
> <feritgurbuz at klu.edu.tr> wrote:
>
> *Meb lise öğrencileri limit, süreklilik, türev, integral soruları
> çözmesin, zeka-muhakeme soruları çözsün diyor. Dedikleri gibi bayağı
> uğraşmışlar. Yazık bu ülkeye....*
>
> Buna şartlı olarak evet diyebilirim. Lise de limit - türev - integral
> olmasa da olur. Gerekenlere üniversitede öğretilebilir. Hep derler "bir
> hukukçu nun hayatında integral alması gerekmeyecek tir". Zaten bu
> konular
> artık Yapay Zekanın elindedir. Bunun yerine orta öğretimde denildiği
> gibi
> zeka-muhakeme- kritik ve analitik düşünce konuları çok ciddi ve
> kapsamlı
> öğretilir ve üniversite giriş sınavları bu çeşit sorular üzerinden
> yapılırsa gencin kişisel kafa gelişimi için daha iyi olabilir
> kanaatindeyim. İleride o kafa donanımiyla Limit - türev -integral i
> lazım
> olduğunda kolayca öğrenebilir.
>
> Benim Lise eğitimimde fransızcadan "tercüme" Turan Tan'ın sentetik
> geometri kitabı hiç sevilemedi ve sadece ben gibi bir kaç şavalak
> başarılı olunca
> onlar da yanlış yere "vayyy çok akıllı" denerek gaza getirilip yanlış
> yönlendirildiler. Pek çok kabiliyetleri başka yönlerde olan
> arkadaşlarım bu
> şekilde ziyan oldular. Benim zamanımda, tek mühendislik okulu, İTÜ ye,
> girmek için türev integral işlerinde Liselerde matematik hocaları
> aralarında adeta yarışırlar, "kim daha çok öğrencisini İTÜ İnşaata
> sokacak"
> yönünde efsaneler yaratmışlardır. Aksiyomatik ispatlı düzlem ve 3
> boyutlu
> sentetik geometriyi anlarım ama limit-türev-integral in kafa
> çalıştırdığına
> inanmıyorum..! Bunlar mekanik bilgiler ve artık Yapay Zeka var.
> Bunların
> yanında Liselerde pekala Sembolik Mantık ve Lineer Cebir dersleri
> öğretilebilir. Limit-Türev-İntegral zaten üniversitelerde gerektiği
> bölümlerde öğretilmektedir.
>
> Benim tavsiye edeceğim konular:
>
> * aksiyomatik sistemler, ispatlar, sayılar, öklid (düzlem geometri) *
> saymak yani kombinasyon ve permutasyonlar
>
> * Olasılık ve istatistik
>
> * sembolik mantık, bool cebiri, elektrik devreleri,
> * lineer cebir, yani y = ax + b, ardından
> * y =ax^2 + bx + c ile polinomlara giriş
>
> bu konuların kafa çalıştırıcı, zeka ve muhakeme ölçücü ve de bu
> konularda
> öğrencileri test etmenin çok daha kolay olacağı düşüncesindeyim.
> Kısacası:
> limit-türev-integral OUT !
> düşündürücü ve pratik matematik IN..!
> y.a.
-------------- next part --------------
An HTML attachment was scrubbed...
URL: <http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/pipermail/turkmath/attachments/20240430/5c044534/attachment-0001.html>
More information about the Turkmath
mailing list