[Turkmath:6467] Re: [TMD-UYE: 3981] Ynt: MEB Matematik Müfredat Taslağı
Zafer ERCAN
zercan at ibu.edu.tr
Tue Apr 30 08:58:48 UTC 2024
Konuya sadece teknik düzlemde bakılmamalı.
Türev ve integral gibi kavramları teknik anlamda değerlendirdiğiniz zaman, bunların müfredatta ''olmaması'' gerektiği konusunda kısmen haklı olabilirsiniz ve bu anlamda,
bu kavramların zaten yapay zeka kontrolüne girmekte olduğunu da (ne demekse) söyleyebilirsiniz ki, bu durumda yapay zekayı ters köşe yapacak yaklaşımlar ortaya konulmalı.
Müfredat, örneğin, türevin sonuçlarından birinin ''sıfırın'' aslında ''sıfır olmadığı'' biçimindeki
boş boş tartışmaların önünün kazanç bakışlı değerlendirmeyle tıkamaktadır. Müfredat, ''doğruyla kavga'' edilmesi gerektiğini de kapsamına almamaktadır. Halbuki, doğruyla kavga etmeyen
bir eğitim sitemi ne doğrudur ne de yanlıştır!
Müfredat, boyu 1.90 cm olan birinin boyunun matematiksel olarak kanıtlanamayacağından da bahsetmemektedir.
Türev demişken, Ali Nesin'in türev konusundaki bir yazısının linkini verelim: [ https://fehmiekici.wordpress.com/wp-content/uploads/2012/03/ali-nesin-turev.pdf | https://fehmiekici.wordpress.com/wp-content/uploads/2012/03/ali-nesin-turev.pdf ]
ZE
Kimden: "yilmaz akyildiz" <yilmaz.akyildiz at gmail.com>
Kime: "FERİT GÜRBÜZ" <feritgurbuz at klu.edu.tr>
Kk: "Zafer ERCAN" <Zafer.Ercan at listweb.bilkent.edu.tr>, "turkmath" <turkmath at listweb.bilkent.edu.tr>, "tmd" <tmd-uye at listweb.bilkent.edu.tr>
Gönderilenler: 30 Nisan Salı 2024 9:23:33
Konu: Re: [TMD-UYE: 3981] Ynt: MEB Matematik Müfredat Taslağı
Genelde resmi makamlarla hiç bir konuda hemfikir olmayan ben şu konuda müzakereye açıkım:
< [ mailto:feritgurbuz at klu.edu.tr | feritgurbuz at klu.edu.tr ] > wrote:
Meb lise öğrencileri limit, süreklilik, türev, integral soruları çözmesin, zeka-muhakeme soruları çözsün diyor. Dedikleri gibi bayağı uğraşmışlar. Yazık bu ülkeye....
Buna şartlı olarak evet diyebilirim. Lise de limit - türev - integral olmasa da olur. Gerekenlere üniversitede öğretilebilir. Hep derler "bir hukukçu nun hayatında integral alması gerekmeyecek tir". Zaten bu konular artık Yapay Zekanın elindedir. Bunun yerine orta öğretimde denildiği gibi zeka-muhakeme- kritik ve analitik düşünce k onuları çok ciddi ve kapsamlı öğretilir ve üniversite giriş sınavları bu çeşit sorular üzerinden yapılırsa gencin kişisel kafa gelişimi için daha iyi olabilir kanaatindeyim. İleride o kafa donanımiyla Limit - türev -integral i lazım olduğunda kolayca öğrenebilir.
BQ_BEGIN
Benim Lise eğitimimde fransızcadan "tercüme" Turan Tan'ın sentetik geometri kitabı hiç sevilemedi ve sadece ben gibi bir kaç şavalak başarılı olunca onlar da yanlış yere "vayyy çok akıllı" denerek gaza getirilip yanlış yönlendirildiler. Pek çok kabiliyetleri başka yönlerde olan arkadaşlarım bu şekilde ziyan oldular. Benim zamanımda, tek mühendislik okulu, İTÜ ye, girmek için t ürev integral işlerinde Liselerde matematik hocaları aralarında adeta yarışırlar, "kim daha çok öğrencisini İTÜ İnşaata sokacak" yönünde efsaneler yaratmışlardır. Aksiyomatik ispatlı düzlem ve 3 boyutlu sentetik geometriyi anlarım ama limit-türev-integral in kafa çalıştırdığına inanmıyorum..! Bunlar mekanik bilgiler ve artık Yapay Zeka var. Bunların yanında Liselerde pekala Sembolik Mantık ve Lineer Cebir dersleri öğretilebilir. Limit-Türev-İntegral zaten üniversitelerde gerektiği bölümlerde öğretilmektedir.
BQ_END
BQ_BEGIN
Benim tavsiye edeceğim konular:
BQ_END
BQ_BEGIN
* aksiyomatik sistemler, ispatlar, sayılar, öklid (düzlem geometri)
* saymak yani kombinasyon ve permutasyonlar
BQ_END
* Olasılık ve istatistik
BQ_BEGIN
* sembolik mantık, bool cebiri, elektrik devreleri,
* lineer cebir, yani y = ax + b, ardından
* y =ax^2 + bx + c ile polinomlara giriş
bu konuların kafa çalıştırıcı, zeka ve muhakeme ölçücü ve de bu konularda öğrencileri test etmenin çok daha kolay olacağı düşüncesindeyim.
Kısacası:
limit-türev-integral OUT !
düşündürücü ve pratik matematik IN..!
y.a.
BQ_END
-------------- next part --------------
An HTML attachment was scrubbed...
URL: <http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/pipermail/turkmath/attachments/20240430/14bc24d8/attachment.html>
More information about the Turkmath
mailing list