[Turkmath:6475] Re: Beni bir kişi anladı o da doğru anladı!
yilmaz akyildiz
yilmaz.akyildiz at gmail.com
Tue Apr 30 15:33:43 UTC 2024
Ulu Abi ye katılıyorum.
Netekim bugünku Ayırık Matematik dersimde Aritmetik Serilerin ıraksadiğini
Geometrik serilerin ise -1 < r < 1 aralığında yakinsadigini orta okul
seviyesinde anlattım. Anladınız mı? diye sorduğumda EVVET dediler. Bence
bu kadar limit yeter!
Kısacası:
Bu yeni dijital dünyada "sürekli matematik", yani kalkulus OUT, (nasılsa
Wolfram in Mathematica Programı var, alınabilecek her integrali alır),
Ayırık (Discrete, Finite, Dijital) Matematik İN..!
Ama öncelikle kritik düşünce, ispat, sembolik mantık, sayma sanatı
(kombinasyon-permutasyon), olasılık ve istatistik, lineer cebir de orta
okulda bile öğretilebilir.
Sürekli matematiğin ben zihin açıcı veya zeka ile ilgili olduğuna hiç
inanmadım. Netekim bilgisayarlar aptaldırlar ama hata yapmazlar .
30 Nis 2024 Sal 17:07 tarihinde Ulug Capar <
ulug.capar at connect.sabanciuniv.edu> şunu yazdı:
> Yılmaz Hodja'ya limit kavramı haricinde katılıyorum..
> Bir şeyin büyüye büyüye, ya da küçüle küçüle başka bir şeye yaklaşması çok
> önemli bir
> kavram. Körpe dimağlarda bu kavram yerleştirlmeyip üniversiteye
> ertelenirse çok geç kalınır.
> türev ve integral da onunla ilgili ama sonraya bırakılabilir.
>
> Kombinatorik, sonlu matematik, kümeler, elemanter olasılık ise mutlaka
> işlenmeli.
>
>
> Uluü Çapar
>
>
>
>
>
> On Tue, Apr 30, 2024 at 10:32 AM yilmaz akyildiz <
> yilmaz.akyildiz at gmail.com> wrote:
>
>> Önce taktim edeyim:
>> Can Akkoç:
>> Zamanının en iyi okulu İTÜ inşaat mezunu (Uluğ Çapar, Atilla Aşkar, Barış
>> Kendirli, vd gibi).
>> Tosun TERZIOGLU nün isteği üzerine gaziantep-odu için CALCULUS kitabı
>> yazarı, kitaba online erişim mümkün.
>> Bakın ne demiş bu dinazor abimiz:
>>
>> 30 Nis 2024 Sal 10:03 tarihinde Can Akkoç <can1936 at gmail.com> şunu yazdı:
>>
>>> Yılmaz Kardeşim,
>>>
>>> Alabama’da bir eyalet üniversitesi…University of South Alabama…’Finite
>>> Mathematics’ adı altında birinci sınıflar için bir ders verdim. Bu dersi
>>> mühendislik ve temel bilimler öğrencileri hariç, hemşirelik öğrencileri
>>> dahil bütün birinci sınıf öğrencileri alıyordu.
>>>
>>> Course Description
>>> This course is intended to give an overview of topics in finite
>>> mathematics together with their applications. The course includes logic,
>>> sets, counting, permutations, combinations, basic probability, descriptive
>>> statistics and their applications, and financial mathematics. Students are
>>> required to have a scientific calculator.
>>>
>>> Bu döküme Düzlem Geometrisi eklendiğinde liseler için uygun + yeterli
>>> olabilir mi?
>>>
>>> Can Akkoç (Transliteration: Jon Ahk-koch)
>>>
>>
>> Ben de İzmir de bir özel (vakıf diyorlar..!) üniversitede ODTÜ de Teo
>> Grünberg den aldığım Sembolik Logic ve Critical Thinking dersini hukukçular
>> dahil bütün öğrencilere ve Can Akkoç un bahsettiği Finite Matematics
>> dersini de Discrete Matematics ismi altında bilgisayar ve yazılım
>> muhendislerine veriyorum. Bu iki dersi de Bilal 'e anlatır gibi ilk okul
>> seviyesinde anlatsam da öğrenci bu tip matematiğe alışık değil, Liseden
>> ezberci kafayla gelmiş ve uyum sağlaması çok zor. Deve "neyim düzgün ki..."
>> demiş.
>>
>>>
>>>
>>> On Tue, Apr 30, 2024 at 01:33 yilmaz akyildiz <yilmaz.akyildiz at gmail.com>
>>> wrote:
>>>
>>>> Genelde resmi makamlarla hiç bir konuda hemfikir olmayan ben şu konuda
>>>> müzakereye açıkım:
>>>>
>>>> <feritgurbuz at klu.edu.tr> wrote:
>>>>
>>>>> *Meb lise öğrencileri limit, süreklilik, türev, integral soruları
>>>>> çözmesin, zeka-muhakeme soruları çözsün diyor. Dedikleri gibi bayağı
>>>>> uğraşmışlar. Yazık bu ülkeye....*
>>>>>
>>>>> Buna şartlı olarak evet diyebilirim. Lise de limit - türev -
>>>>> integral olmasa da olur. Gerekenlere üniversitede öğretilebilir. Hep derler
>>>>> "bir hukukçu nun hayatında integral alması gerekmeyecek tir". Zaten bu
>>>>> konular artık Yapay Zekanın elindedir. Bunun yerine orta öğretimde
>>>>> denildiği gibi zeka-muhakeme- kritik ve analitik düşünce konuları çok
>>>>> ciddi ve kapsamlı öğretilir ve üniversite giriş sınavları bu çeşit sorular
>>>>> üzerinden yapılırsa gencin kişisel kafa gelişimi için daha iyi olabilir
>>>>> kanaatindeyim. İleride o kafa donanımiyla Limit - türev -integral i lazım
>>>>> olduğunda kolayca öğrenebilir.
>>>>>
>>>> Benim Lise eğitimimde fransızcadan "tercüme" Turan Tan'ın sentetik
>>>>> geometri kitabı hiç sevilemedi ve sadece ben gibi bir kaç şavalak
>>>>> başarılı olunca onlar da yanlış yere "vayyy çok akıllı" denerek gaza
>>>>> getirilip yanlış yönlendirildiler. Pek çok kabiliyetleri başka yönlerde
>>>>> olan arkadaşlarım bu şekilde ziyan oldular. Benim zamanımda, tek
>>>>> mühendislik okulu, İTÜ ye, girmek için türev integral işlerinde Liselerde
>>>>> matematik hocaları aralarında adeta yarışırlar, "kim daha çok öğrencisini
>>>>> İTÜ İnşaata sokacak" yönünde efsaneler yaratmışlardır. Aksiyomatik ispatlı
>>>>> düzlem ve 3 boyutlu sentetik geometriyi anlarım ama limit-türev-integral in
>>>>> kafa çalıştırdığına inanmıyorum..! Bunlar mekanik bilgiler ve artık Yapay
>>>>> Zeka var. Bunların yanında Liselerde pekala Sembolik Mantık ve Lineer Cebir
>>>>> dersleri öğretilebilir. Limit-Türev-İntegral zaten üniversitelerde
>>>>> gerektiği bölümlerde öğretilmektedir.
>>>>>
>>>>
>>>>
>>>>> Benim tavsiye edeceğim konular:
>>>>>
>>>>
>>>> * aksiyomatik sistemler, ispatlar, sayılar, öklid (düzlem geometri)
>>>>> * saymak yani kombinasyon ve permutasyonlar
>>>>>
>>>> * Olasılık ve istatistik
>>>>
>>>>> * sembolik mantık, bool cebiri, elektrik devreleri,
>>>>> * lineer cebir, yani y = ax + b, ardından
>>>>> * y =ax^2 + bx + c ile polinomlara giriş
>>>>>
>>>>> bu konuların kafa çalıştırıcı, zeka ve muhakeme ölçücü ve de bu
>>>>> konularda öğrencileri test etmenin çok daha kolay olacağı düşüncesindeyim.
>>>>> Kısacası:
>>>>> limit-türev-integral OUT !
>>>>> düşündürücü ve pratik matematik IN..!
>>>>> y.a.
>>>>>
>>>>>
>>>>> --
>> Bu iletiyi Google Grupları'ndaki "itu68ins" grubuna abone olduğunuz için
>> aldınız.
>> Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için
>> itu68ins+unsubscribe at googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
>> Bu tartışmayı web'de görüntülemek için
>> https://groups.google.com/d/msgid/itu68ins/CAJg42Purb%3DANEPoRP8sXJQKBVsv9_UzvjJLx%2BtaEsnikeCM_Kw%40mail.gmail.com
>> <https://groups.google.com/d/msgid/itu68ins/CAJg42Purb%3DANEPoRP8sXJQKBVsv9_UzvjJLx%2BtaEsnikeCM_Kw%40mail.gmail.com?utm_medium=email&utm_source=footer>
>> adresini ziyaret edin.
>>
> --
> Bu iletiyi Google Grupları'ndaki "itu68ins" grubuna abone olduğunuz için
> aldınız.
> Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için
> itu68ins+unsubscribe at googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
> Bu tartışmayı web'de görüntülemek için
> https://groups.google.com/d/msgid/itu68ins/CA%2B7AA1caryrZB-aFTTe%3DPqrdM3hTNZczG%2BGdM%2BK-C3y_K4VTBA%40mail.gmail.com
> <https://groups.google.com/d/msgid/itu68ins/CA%2B7AA1caryrZB-aFTTe%3DPqrdM3hTNZczG%2BGdM%2BK-C3y_K4VTBA%40mail.gmail.com?utm_medium=email&utm_source=footer>
> adresini ziyaret edin.
>
-------------- next part --------------
An HTML attachment was scrubbed...
URL: <http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/pipermail/turkmath/attachments/20240430/edcead7b/attachment-0001.html>
More information about the Turkmath
mailing list