[Turkmath:8390] Re: Fazıl Say dan matematiksel ve astrofiziksel twitler

Prof.Dr. Unal Ufuktepe unal.ufuktepe at izmirekonomi.edu.tr
17 Mayıs 2012 Per 10:06:27 EEST

Yilmaz Hocam,

Oncelikle hic birsekilde takipcisi olmadigim ilginc Fazil Say Twitter notlarini bizimle paylastigin icin tesekurler.
Orcun kadar sert yazmiyacam elbet, kendince matematiksel bir ugras icine giren bir kisinin calismalarina boylesine kati ve onyargili yaklasim elbette dogru degil.

Matematigin muzigi ya da Muzigin matematigi uzun yillardir bir cok kisinin ilgisini cekmistir, muzikcilerden bizim geceye olan alakayi ben biraz derinligin/enginligin/zorlugun farkinda olmadan yuzeydeki dort islemle muzik dunyalarini renklendirme cabasina benzetiyorum. Bu konuda kucucuk bir deneme calismam olmustu(Matematik, Mantik ve Felsefe semp. Foca), belki bunun uzerinden de konusulabilir;

http://homes.ieu.edu.tr/~uufuktepe/mmuzik.htm

Ama Fazil Say dan yana; Onun kafa karisikligi, ruhsal gel gitleri (bunu kotulemek anlaminda kullanmiyorum), tam olarak neyin pesinde oldugunu bilip bilemediginden yana kuskular tasiyorum,

Dostlukla

Unal Ufuktepe