[Turkmath:8765] Re: Ioan James'in Buyuk Matematikciler: Euler'den Von Neumann'a isimli kitabinin turkce cevirisi

demircial at itu.edu.tr demircial at itu.edu.tr
5 Şub 2013 Sal 12:14:01 EET

Merhabalar,

    Kitab? ben de zevkle okuyorum. Gerçekten güzel bir çal??ma ve Türkçe'ye
kazand?r?lmas? çok isabetli olmu?. Bence tek kusuru ise, çeviride
matematik ile ilgili kavramlar verilirken, terimin sözlükteki ilk
kar??l?klar?yla kullan?lm?? olmas?. O k?s?mlarda biraz s?k?n?t?. Ama onun
d???nda ö?rencilere derste anlatmak üzere bir çok ilginç tarihsel anektod
için tam bir ba?vuru eseri:)

    Türkçe benim bildi?im ba?ka bir kaynak daha var. Ama biraz eski. E.T.
Bell'in Men of Mathematics isimli kitab?n?n iki cilt olarak tercümesi
(1945). ?TÜ kütüphanesindeki linki:

http://divit.library.itu.edu.tr/search~S0*tur/?searchtype=t&SORT=D&extended=0&searchlimits=&searchorigarg=&searcharg=b%FCy%FCk+matematik%E7iler&Submit=TARA

    ?yi günler dilerim,

    Ali Demirci
    ?TÜ Matematik Müh. Bölümü

    Alinti Turker Biyikoglu <tbiyikoglu at gmail.com>

> Merhabalar
>
>    raflarda yeni yerini almis is bankasi yayinevinden cikmis Ioan
> James'in Buyuk Matematikciler: Euler'den Von Neumann'a
>    isimli kitabindan bahsetmek istiyorum. Ioan James'in kitabi
> matematikci bioyografileri derlemesi.
>    Matematikci yasam oykuleri turu turkcede nerdeyse hic yok.
> kitapyurdu.com[1] baktigimda tek bir matematikci yasam oykusunu konu
> alan kitap nerdeyse yok. iki istisna Godelin hayatini anlatan Cati
> ve Deauli, Kabalci yayinevi ve TUBA yayinlarindan Cahit Arfin
> hayatina dair bir derleme Tosun Terzioglu ve Akin Yilmaz in.
> [...]

Bağlantılar:
[1] http://kitapyurdu.com