[Turkmath:1798] Re: ben bu kısalıkta bu kadar manalı ve güzel başka bir şiir görmedim:

Hüseyin Eğinç huseyin.eginc at gmail.com
Wed Dec 28 18:07:49 UTC 2016


​Teşekkür ederim Mehmet bey . . .

Kırmadığım için de sevinçliyim doğrusu . . .

Aramızda olan biten sadace sedası hoş kalmasını dilediğimiz bir sohbet . . .

Sohbetin tatlı olması içinde özellikle benim dikkatli olmam gerekir tabii .
. .

Bu dikkatim nedeni, ile   özellikle hamaset konusuna önem verip sınırımı
belirlemem gerekir diye düşünürüm . . .

Bu cümlemden olarak . . . yazımın akışı içinde . . .Atatürk için​
 kullandığım  bilge lideri,mi,z . . . sözcüğünün   hamaset sayılabileceğini
  inan ki düşünemedim . . .

Çünkü dünyada . . . devlet liderlerin den tutun da . . siyasetçisine  . .
 bilim adamına . .  gazetecisine . . tarihçisine . . .komutanına kadar
çeşitli  sosyalite ve akademik kariyere mensup şahsiyetler . . ekli zarfta
görüleceği üzere
​
 111110 . . . .ATATÜRK İLE İLGİLİ DEĞERLENDİRME...
<https://docs.google.com/document/d/1LP-kVZPdNcmIrLC4yEmsiKL3ZVf3UreAMeEBqOp0_Ag/edit?usp=drive_web>
​

.benim kullandığım sözcükleri çok geride bırakacak sözler etmişler Atatürk
için . . .

Bunlara hamaset yapıyorlar diye bilir  miyiz. .  veya

Ülkemizde karşıt görüşler olabilir . . .onları kırmayalım düşüncesi ile
 ülkemizde söylenmesi mi hamasi sayılır . . .

Tabii ben kesinlikle anlağı çok müsait  olanlardan değilim. . . Bilgim de
okuduğum belgemde küçük sayılar ile sınırlı . . . Seçiciliğim de
 tartışılabilinir. . . Okuduğum araştırmalar da . . . ki bir kısa alıntı
aşağıdaki ektedir . . .
​
 16 BİN YILDANBERİ GÜNÜMÜZE KADAR KESİKSİZ KONUŞ...
<https://docs.google.com/document/d/1ou6S2WBdHYNdxRyxcjQyU3WQr4802zGaUw1rwOnJ9UU/edit?usp=drive_web>
​

İnsanlık tarihinde . . . kökleri ta  sapiens sapiens ekadar inen insanın .
. Ural - Altay  lar dan batıya  - doğuya -  güneye  - Amerika ya  uzandığı
. . . imgelerini . . .dillerini . . . hep oraya kadar taşıdığı   karışıp
kaynaştığını yazıyor. . .

Tabii bu konuda her okuduğumun kopyasını buraya koymam  hiç mümkün değil  .
.  Sadece şunu söyleyebilirim   30 yılı aşkın insanlık tarihi tedrisim de
bunun aksini yazan ve ya . . . Avrupa dan  . . Hindistandan . . .Afrikadan
. . . Avustralya ve ya Amerikadan . . . Ural - Altay lara son 30000yıl
içinde göç eden   hiç bir satıra rastlamamışımdır . . .

Bu nedenle . . .Ural Altayın bu göçen insanları   dillerini de genlerine de
taşımışlardır . . . buralara . . Bundan tabii ne olabilir ki . . .

Rafet inan bunun için travay testi hazırlamış veya hazırlattırılmış ise . .
.bu da ne sakınca olabilir ki . Hazırlatılan ve ya hazırlanan bu tez
 malumun ilanından başka ne ifade eder  acaba

Ben sizler kadar donanımlı  ve   hafızası  düzgün   bilim insanı asla
olamam. . .

Bu nedenle bilmeyerek . . .kullandığım bazı kelimeler ile sizleri üzecek
olursam . . .şimdiden affımı rica ediyorum . . .

Bir de Mehmet bey . . .

*Bir toplum uzerinde bu kadar radikal degisiklikler yapma cesareti sadece
cahillerde olur.  *

sözünde kastetmeye çalıştığınız   cesaretli cahillerden bir kaç isimsel
örnek verişrseniz . . .inanın ki beni ziyadesi  ile aydınlatmış  olacak . .
.mutlu kılacaksınız . . .


28 Aralık 2016 19:00 tarihinde Mehmet Can <mcan at ius.edu.ba> yazdı:

>
> Sayin Eginc
>
>
> Size asla kirilmis degilim.
>
> Bu nedenle ozur de beklemiyorum.
>
>
> Atamizin "Geometri" kitabinin zamaninin matematigi yanindaki yeri ne ise,
> kendisinin ve Devrim Kadrosu'nun cesaret ettikleri devrimlerin Turkiye
> toplumu uzerindeki yakin/orta ve uzun vadeli etkileri hakkindaki
> bilgilerinin, zamanin sosyoloji, linguistik, sosyal antropoloji, sosyal
> psikoloji alanlarinda birikmis bilgi yigini yanindaki yeri de odur.
>
>
> Aksi dogru olsaydi, butun dunya dillerinin Turkce'den turedigine dair bir
> tez nasil "devlet tezi" haline gelebilirdi.
>
>
> Butun Avrupa toplumlarinin Ortaasya'dan gocen Turkler olduguna dair bir
> iddia nasil Afet Inan'in doktora tezi olur ve desteklemek icin Anadolu'da
> onbinlerce kafatasi olcumu yapilirdi.
>
>
>
> Atamizin bilgeligi hakkindaki cumleleriniz hamasettir. Onun Fransizcasinin
> duzeyi ve Istanbul'daki yillarinda gelistirmek icin Beyoglu'nda kimin
> misafiri oldugunu ogrenmek icin Askeri Idadi'den itibaren arkadasi Rauf
> Orbay'in hatiralarini okumaniz gerekecek.
>
>
> Mehmet Can
>
>  _____________________________________
>
> Prof. Dr. Mehmet Can
>
> *The University Information Technology Center*
>
>
>
> *INTERNATIONAL UNIVERSITY OF SARAJEVO *
>
> *Hrasnicka cesta 15, 71000 Sarajevo, B&H*
>
> *Phone: +387 33 957 150 <+387%2033%20957-150> ; Fax: +387 33 957 105
> <+387%2033%20957-105>*
>
> *mcan at ius.edu.ba <mcan at ius.edu.ba>   ius.edu.ba/mehmet-can
> <http://ius.edu.ba/mehmet-can>*
> ------------------------------
> *From:* Hüseyin Eğinç <huseyin.eginc at gmail.com>
> *Sent:* Wednesday, December 28, 2016 5:31:34 PM
> *To:* Mehmet Can
> *Cc:* Mehmet Can; Timur Karacay; turkmath at listweb.bilkent.edu.tr
>
> *Subject:* Re: [Turkmath:1792] Re: ben bu kısalıkta bu kadar manalı ve
> güzel başka bir şiir görmedim:
>
> Gösterdiğiniz nezakete teşekkür ederim . . .
>
> Yazınızın içeriğine  haddim olmayarak da olsa  bir kaç satırlık  cevabımın
> olabilmesi için . . .
>
> *Bir toplum uzerinde bu kadar radikal degisiklikler yapma cesareti sadece
> cahillerde olur.  *
>
> sözünde kastetmeye çalıştığın . . .bir kaç cahilin adlarını da . . .
> satırlaı yazdığın bilgelik . . .nezaket . ve cesaret ile ifade etmenizi  .
> . .
>
> ve eğer mümkün se . . .
>
> meşrebim gereği . . .kırdığım üzdüğüm den  özür dileyip affımı talep
> edebilmem için de . . .
>
> *yazfiginiz hamasi cumlelerin degerini daha iyi kavrarsiniz.*
>
> sözleri ile  ima etmeye çalıştığınız . . . iletimdeki satırları  . . . bu
> ekrandan  bana yansıtmanızı . . .
>
> Önemle rica edeceğim . . .
>
> İletinizin diğer satırları  sadece kişisel bir eleştiri . . . sizin hür
> iradenizle oluşan düsündüklerinizin  ifadesi olması dolaysıyla  karşılıklı
> . . . konuşulup   uygarca tartışılacak  . . . karşılıklı   kabule   veya
>  red de uğrasa   saygı ile karşılanacak  ifadelerdir . . .
>
> Bu gibi konular  ile konuları tartışanlar  . . . tıpkı . . .
>
> din ve doğmatikler mi . . .yoksa bilim mi . . .
>
> tartışmalarının yapıldığı . squaş sporundaki duvar gibidir / ler  . . .
>
> Top yani düşünceleri  ifade eden sözler . . . Squaş ın duvarına  hiç zarar
> vermez . . . verdiği de bu güne kadar hiç görülmemiştir
>
> Sadece  sporcular  . . . ne kadar sert vururlarsa topa o kadar çok
>  yorulurlar  sakatlanabilirler de . . .
>
> Anlık yenmeler ve yenişmeler elbet te olur . . .
>
> Ama he zaman tekrar tekrar  bu sguaş salonuna koşa koşa gelirler
>  sporcular  . . .
>
> sguaşın duvarı sporcuların ayağına gitmez . . ve . . .  her hangi, bir
> oyuncunun vurduğu top darbesi ile yıkılmaz . . .
>
> Oyuncular . . . saygı ve sevgi ile kucaklaşarak karşısına geçtiği bu
> duvarın önünden  .. .
>
> yenişseler de . . .kucak kucağa saygı ve sevgi ile ayrılırlar   daima  . .
> . .
>
> Ama konuyu teşkil eden duvar hiç bir zaman yıkılmaz  . . . yerli yerinde
> durur . . . karşısına sevgi ve saygıyla gelecek yeni sporcuları . . yeni
> oyuncuları bekler . . .
>
> O yüzden . . .sizi kırdıysam özür dileyebilmem için . . veya sizinle saygı
> ve sevgi ile kucaklaşarak fikir teatisinde bulunabilmem i,çin. .   yukarıda
> beyan ettiğim hususlarda   geri dönüşünüzü bekleyeceğim. . .
>
>
>
> 28 Aralık 2016 17:43 tarihinde Mehmet Can <mcan at ius.edu.ba> yazdı:
>
>>
>> Sayin Eginc
>>
>>
>> Cumlem ne ise kastim da odur.
>>
>>
>> Bir toplum uzerinde bu kadar radikal degisiklikler yapma cesareti sadece
>> cahillerde olur.
>>
>>
>> Sosyal yapi degisiklikleri
>>
>> Sosyoloji
>>
>> Sosyal Psikoloji
>>
>> Konusuna gore
>>
>> Dilbilim
>>
>> Antropoloji
>>
>> Tarih
>>
>> gibi bilim alanlariyla ilgilidir.
>>
>>
>> 1900'lerde bu bilim dallarinin ne kadar gelismis oldugunu bilirseniz ve
>> Mustafa kemal'in Devrim Kadrosu (!) nda ucundan kiyisindan Emil Durkeim
>> okumus lise mezunu Ziya Gokalp'ten baska sosyologun bulunmadigini
>> ogrenirseniz, yazfiginiz hamasi cumlelerin degerini daha iyi kavrarsiniz.
>>
>>
>> Isterseniz bir de Atamizin butun dunya dillerinin Turkce'den turedigini
>> iddia ettigi Gunes Dil teorisi'ni Uluslararasi Dil Kongrelerinde savunmaya
>> calisanlarin yasadiklarini okuyun.
>>
>>
>> Mehmet Can
>>
>>  _____________________________________
>>
>> Prof. Dr. Mehmet Can
>>
>> *The University Information Technology Center*
>>
>>
>>
>> *INTERNATIONAL UNIVERSITY OF SARAJEVO *
>>
>> *Hrasnicka cesta 15, 71000 Sarajevo, B&H*
>>
>> *Phone: +387 33 957 150 <+387%2033%20957-150> ; Fax: +387 33 957 105
>> <+387%2033%20957-105>*
>>
>> *mcan at ius.edu.ba <mcan at ius.edu.ba>   ius.edu.ba/mehmet-can
>> <http://ius.edu.ba/mehmet-can>*
>> ------------------------------
>> *From:* Hüseyin Eğinç <huseyin.eginc at gmail.com>
>> *Sent:* Wednesday, December 28, 2016 3:31:46 PM
>> *To:* Mehmet Can
>> *Cc:* Timur Karacay; turkmath at listweb.bilkent.edu.tr
>> *Subject:* Re: [Turkmath:1792] Re: ben bu kısalıkta bu kadar manalı ve
>> güzel başka bir şiir görmedim:
>>
>>
>> * ​ Harf devrimi, hic bir konuda uzmanligi olmayan otoritelerce
>>> girisilmis bir dayatma oldugundan,*
>>
>> * ​ *
>>
>>
>> *​​*ümidim odur ki . . . bu radikal ifade . . . kastını aşmış bir ifade
>> olarak kabul görür . . .
>>
>> ​Anadolu ve Anadolu insanının   kurtuluşu  ile Türkiye Cumhuriyetinin
>>  kuruluşuna önderlik eden Yüce Atatürk ün . . . sayıları binler ile ifade
>> edilen  eser okumuş . . . Asın lideri . . asrın dehası olarak kabul görmüş
>>  bir kurucudur  . . .  Kitapları benim gibi sıradan değil . . .altlarını da
>> çize çize not ala ala okumuş öğrenmiştir . . . Dehasının yansımasında . .
>> .başarılarında . . .bu bilgi severliği ern önemli rolu oynamışır
>>
>> Bu  bilge lideri,mi,z . . .
>>
>> karara varacak  zevatın . . .  başta bizzat kendisi olmak  kaydıyla,
>> verilecek karar  hakkında yeterince bilgi ve birikime  sahip olmasına  . .
>>    ve
>> alınacak kararlar da . . ."" araştırmak . . .  öğrenmek  . . .bilmek ""
>>  nin de yeterli olamayacağını . . ulaşılabilecek konu uzmanlarının da
>> bilgisine  müracaat  ile uygun dur görüşü alınmasına  . . .
>>
>> ve de . . . bu kararların ülkede uygulanabilmesi için . . . ülke insanı
>> tarafından . . .
>> uygulanabilirlik . . .benimsenme  ve kabullenilme . . .kabullenme gibi
>>  konularda çok iyi, nabız ölçümlerini  çoğu kez  birebir  zaman zaman
>>  idari kadrolarca . . .yapıp yaptırılmasına .. .
>>
>> çok önem verir ve  kara alınmasında . . .hele devimlerde bu  konuları . .
>> . karar ve devrimlerin olmaz sa olmazları   olarak görür ve gösterirdi . . .
>>
>> Yüce Liderimizin bu karar alma termin  ve tekniğine  40 lara kadar devam
>> edildiyse de  ikinci dünya felaketinin savaş hali nedeniyle önce belli
>> kararlarda gevşetildi . . .
>>
>> 50 den sonrada. . .  zaman için de gelişen laş kalık ve siyasi çıkarlar
>> yüzünden . . .  kararlar  zamanla . . . siyasilerin   bilerek danışarak
>> araştırarak değil doğrudan siyasi bonsaslara dayalı alınır hale getirildi .
>> . .
>>
>> Günümüz de ise  artık WC lerde   bağırsak gazlarına kulak verilerek
>> alınır hale geldi ki . . .
>>
>> 316 vekil tarafından . . . meclise verdikleri, dilekçe ile . . .
>>
>> hiç görmedikleri  içeriğini  bilmedikleri . . .
>> kamu oyunun hiç bir bilgisi olmayan . . .
>> kunuya vakıf hiç kimseye danışılmamış . . .
>> sadece iki vekil tarafından e verilmiş talimat metinlerine uygun olarak
>> yazdıkları . . .
>> topu topu 21 maddelik   "" utanılmadan söylenebiliyorsa eğer . . .adına
>> da  anayasa değişikliği denen ""  kanun teklifini  . . . .
>>
>> aman da ne güzeldir bu teklifteki sistem değiştirecek maddeler diyerek
>> meclis başkanlığına sunulur oldu . . .
>>
>> Ve en doğal haliylede . . .teklifi sunanlar . . .sunukları tekliften
>> rahatsız olarak 21xtanecik   teklif maddelerinin 7 tanesine bizzat
>> kendileri, itiraz eder oldular . . .
>>
>> İşte bu ve bu gibi  kararlar . . . . * hic bir konuda uzmanligi olmayan
>> otoritelerce girisilmis bir dayatma oldugundan, . . . .*ifadesine emsal
>> misal olacak kararlar olarak   verilebilir . . .
>>
>> Bence devrimler, kastı aşan bu ifadeden ari tutulmalıdır . . .
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>>
>> ​ ​
>>
>>
>>
>>
>
-------------- next part --------------
An HTML attachment was scrubbed...
URL: <http://yunus.listweb.bilkent.edu.tr/pipermail/turkmath/attachments/20161228/c8efd8c6/attachment-0001.html>


More information about the Turkmath mailing list