[Turkmath:1264] ulkemin doktora tezi ve savunmasi

Zafer Ercan zercan at ibu.edu.tr
Mon May 2 18:12:19 UTC 2016

 Bir doktora tezinde gecen ifadeler dikkate alinarak asagidaki bazi sorularin tez savunmacisina soruldugunu
 ve HICBIRINE yanit alinamadigini varsayin. Bu sorulardan cok az kisminin yanitlariyla birlikte asagidaki gibi oldugunu da varsayin.

 1. Soru: Gercel sayilarin bir altkumusinin supremumu ne demektir?

    Yanit: Bilmiyorum, hatirlayamadim.

 2. Soru: Olculebilir kume ne demektir?
    Yanit: Su anda hatirlamiyorum.

 3. Soru: $\mathbb{R}$'de dogal topolojiden bahsediyorsunuz. Bu topolojinin acik kumeleri nelerdir.
    Yanit: iii miii simdi hatirlayamadim.

 3. Soru: ''Definitin 4.0.2 We define ${\mu}:\mathbb{R}\rightarrow \mathbb{R}^{+}$ is an increasing and continuous function such that
    $\lim_{n\rightarrow{\infty}} {\mu}(n)={\infty}$"

   Taniminda gecen sureklilik  hangi topolojiye gore?

   Yanit:  "Biz topoloji kism{\i}yla ilgilenmedik".

 4. "If the function is continuous on the closed interval [a,b] then it is uniformly continuous, therefore if it goes to zero then
    its maksimim also goes to zero" ne demektir?

    Yanit: Sessizce duraksamak.

 5. Soru: "Lemma 4.2.1 ([28]) X. M. Zeng and W. Chen) For all $x\in (0,1)$ and for all $n>256(25x(1-x))^{-1}$, we have
    $p_{n,k}(x)\leq (2enx(1-x))^{-{1\over 2}}$, where $e=2.71...is the Napierian constant"
    lemmasinda [28] referansina baktim ama bu esitsizli yok. Nedir?

    Yanit: Yanlislik olmus, o baska referans olacak.
    Soru: Hangi referans?
    Yanit: Bilmiyorum.
    Soru: Neden $e$'ye "the Napierian constant" diyorsun?
    Yanit: ODTU'de bir Calculus kitabinda yaziyordu.

 6. Soru: "Definition 3.1.1 Let $\Lambda$ be a topology set of indices with a topology and ${\lambda}_{0}$ be an accumulation point of $\Lambda$ in this
   topology" ifadesinde gecen "accumulation" point ne demektir?

   Yanit: Yok...

  Bu savunmanin yaklasik 20 kisi onunde yapildigini dusunun. Juri uyelerinin cogunun "ben biliyorum, aday bunlarin hepsini biliyor, heyecandan yanitini
  veremedi" diyerek "allaha sukur", "allah dogru yoldan ayirmasin" savunmasini yapmasi ve bu durumun ulkemizde olaganlasmasi, son derece normal karsilanmasi
  ne demektir?