[Turkmath:2745] Re: Fwd: Re: Yrd. Doçentlik

bekir barıs bekirsamibaris at gmail.com
Mon Jan 15 06:48:12 UTC 2018

Merhaba,

Belki başka hocalarımızda söylemiş olabilir:  ''Ölçüsü yanlış olanın , tüm
ölçümleri yanliştir. ''

Hali hazır uygulanan sistem bu şekilde.  Yaklaşımlar yaparak ( hataları
bulup, doğrultmak,,, )daha iyi çözüme gitmek mümkün değil.
Çalışan ile çalışmayanı ayırmıyor sistem. Kalite diye birşey yok.  Ahbap
çavuş ilişkisi ile alınan doktora unvanlarından çıkan sonuç büyüdü büyüdü...
Uluğ hoca güzel noktaları söyledi.  Daha Diferansiyel denklem nedir
sorusuna cevap veremeyenler doçent oluyor! Diferansiyel denklemler
konusunda doktora  tezi yapıyor, diferansiyel denklemin tanımıni yazamıyor!
Nasıl oluyor bu?   bu öğrenci nerden yetişti?  nasıl doktora derslerini
geçti?
doktora yeterlik sınavları yok mu?  Peki Tez izleme jürisi ne yapıyor?
Doktora Tez danışmanı ne yapıyor?

X: hocam bana burda doktora yaptırmıyorlar (aglamaklı tel konuşması)
Y: Kim onlar? hmm , seni sahipsiz mi sanıyorlar?
X: Hocam sizin oraya gelsem olmaz mı?
Y: Başvur.  Senin sahipsiz olmadığını anlasınlar!

X başvurları yapar, Y altyapıları, takımları oluşturur.  Derslerin intibakı
yapılır. Y tez izleme komitesini oluşturur, zaman geçmektedir...Tez izleme
komitesindeki jüriler
konudan uzak. Ama Y böyle istedi ...

Doğum yakın. Ama ne doğaçak ?

Şaka-maka ama bunları duyuyor ve görüyoruz.

O dandik Doktora tezi  yaptıranları denetleme olmadıkça bu böyle gider.

Daha öncede yazdım. Bu Lisansüstü eğtim modeliyle  biz daha bu konuları
çok konuşuruz.

Bekir.