[Turkmath:3586] Re: Prof. Dr. Mehpare Bilhan hocamız

Omer Kucuksakalli komer at metu.edu.tr
Mon Jan 21 16:22:02 UTC 2019

Mehpare hocanın ölümü bizi derinden üzdü. Onu çok özleyeceğiz.

5 sene önce bir konferansın kahve molasında kendi halimde vakit
geçirirken, o konferansın en prestijli katılımcısı, Henri Cohen,
yanıma gelmişti.

Meğerse katılımcı listesinde adımın yanında yazan ODTÜ ifadesi onun
hafızasında tatlı anılar uyandırmış. Henri Cohen, benden Mehpare
Hanım'ın hala ODTÜ'de çalıştığını öğrenmiş ve ona en sıcak selamlarını
iletmişti. Ben de Ankara'ya döner dönmez ilk iş olarak Mehpare Hoca'ya
bu sıcak selamı iletmiştim.

Henri Cohen'in yazdığı ve sanırım "Class Field Theory" başlıklı ODTÜ
matbaasından çıkan bir kitapçık haytırlıyorum. Şu an bu kitapçığı
bulamadım ama aşağıda bağlantısı bulunan bu kitabın sonraki bir
vesiyonunda şu teşekkür mesajı yazıyor:

"I would also like to thank Mehpare Bilhan and the Middle East
technical University (METU) Ankara, Turkey, for having given me an
opportunity to write a first version of part of the subjects treated
in ths book, which appeared as an internal report of METU in 1997."

https://www.williamstein.org/people/cohen/newbook.ps