[Turkmath:4717] Re: Türkiye Bilim Raporu

bekir barıs bekirsamibaris at gmail.com
Sat Dec 19 17:22:24 UTC 2020

Ergün hocaya  gönderdiği bilgiler için  teşekkür ediyorum.

COV-19  sebebiyle birçok konu duraksadı.

Normal şartlar altında lisansütü programlaradaki  gevşeklik  bu COV-19  ile
ipin ucu biraz daha kaçmış gibi...

Şahsen bu dönemde mezun olacak öğrenciler içinde iyi bir algı olmayacak
gibi...Online yeterlilik sınavlarını , tez savunmalarını düşünün...

Ergün hoca  " 3) Tübitak alan bazlı yetkinlik analizi raporu yayınladı. Bu
raporda değişik alanlarda üniversitelerin
yetkinlik durumları grafiklerle veriliyor. Matematik alan grafiği sayfa
110’da verilmiş. Matematik alanında
en kaliteli yayınların Çankaya Üniversitesinden çıkıyor olmasına inanmak
zor olsa da kalite açısından
en üst sıralarda Boğaziçi, Koç, Sabancı gibi üniversitelerin olması bir
çoğumuzun hemfikir olacağı
bir durum" diyor.
 isimleri geçen bu üniversitelerde iyi yayınların yapılması güzel. Fakat bu
üniversitelerde öğretim üyesinin ders yükü nedir acaba?

Bence  bu ölçümleri yapanlar bazı ayrıntıları kaçırıyor  olabilir.  Birçok
üniversitede meslektaşlarımız bilerek yada  yönetim zoruyla  12-20 saat ders
veriyor. Böyle bir modelden kaliteli yayın beklemek doğru olmaz. Ümit
ediyorumki  yeni Türk Matematik Derneği  bu tür  sorunlarla ilgilenir.

Sağlıcakla kalın.

Bekir.