[Turkmath:4670] Re: Nesin Lisesi

Baris Coskunuzer coskunuz at gmail.com
Tue Nov 10 23:06:44 UTC 2020

Sevgili Zafer,

Asagidaki mesaji gorunce cidden cok yadirgadim. Ali hoca kurdugu
koyle dunyanin en onemli odullerinden biri olan Leelavati Odulu'ne
ICM'de layik gorulmus biri. Turkiye gibi egitimle ilgili herseyin dokuldugu
bir ulkede boylesine prestijli bir odule layik gorulmus olmak bile yeter de
artar bir insanin kalitesini gostermesi icin.

https://en.wikipedia.org/wiki/Leelavati_Award

Ali Hoca'yi TMD toplantilarinda, Matematik Dunyasi dergisi toplantilarinda,
ve Matematik Koyu'nde tanidim. Yaptiklariyla, fikirleriyle taniyan,
tanimayan herkesin takdirini, saygisini kazandigini soylemeye gerek yok.
Matematik Dunyasi dergisiyle binlerce gence matematigi sevdiren, Matematik
Koyu'yle bircok gence matematigi tanitan yine O. Son 15-20 yilda Turkiye'de
yetisen matematikcilerin hepsine oyle veya boyle fayda vermis, yol
gostermis biri.

Maalesef Turkiye'de butun olumsuzluklara ragmen birseyleri degistirmeye
calisan topu topu bir avuc insan var, ve bu kisilere destek olmak yerine
kostek olmayi milli bir gorev sayiyoruz. Asagidaki mesaji tum gruba atmak
yerine Ali Hoca'nin kendisine atip, cevap alinabilirdi. Burada insanlari
karalamanin kimseye faydasi yok. Yanlisliklari elestirmek onemli, ama bunu
uslubuyla yapmak gerekir ki bir ise yarasin. Yanlis anlasilmasin, Ali Hoca
veya baska biri yanlis yapmaz demiyorum. Ama elestireceksek de saygi
cercevesi icinde uslubuyla yapilmali.

Normalde boyle bir mesaj atmayi hic dusunmezdim, ama bu tip mesajlara
suskun kalmayi, tepki vermemeyi, Ali Hoca gibi birine boyle ithamlari, bu
mesajlarla hemfikir olmakla esdeger buluyorum. Sukut ikrardan gelir misali.

Ali Hocam. Bu mesaji okursaniz, Turk Matematik Camiasina yaptiginiz
katkilardan dolayi size sonsuz tesekkurlerimi sunarim. Kuracaginiz yeni
lise hayirli olsun.

Herkese cok selam,
Baris

*Zafer ERCAN* zercan at ibu.edu.tr
<turkmath%40listweb.bilkent.edu.tr?Subject=Re%3A%20%5BTurkmath%3A4667%5D%20Re%3A%20%5BTmd-uye%3A%202914%5D%20Nesin%20Lisesi&In-Reply-To=%3C1654045320.4751124.1605032786327.JavaMail.zimbra%40ibu.edu.tr%3E>

*Tue Nov 10 18:26:26 UTC 2020*
------------------------------

Evet, (önemli olmasa da) inşaata ne zaman başlanacağı konusunda iki
yıl önce şu açıklama olmuş: 1 milyonu bulduğumuzda inşaatı
başlatacağız.

Bağış yaptıysam geri ödeme yaılabileceği de söylenmiş. ''Tımarhanede
bugün'' oynamadığımıza göre böyle bir durum söz konusu olamaz,
seviyeyi de o kadar düşürmemek gerekir. Ama, köyü işgal edebilecek
seviyeye, heyecana ve ütopyaya sahibim!

Ama illaki bir tımarhanecilik oynanacaksa, zamanında bana hibe edilen
zeytin yağların paralarınının ödemesini yapabilirim.

Paraları pavyonda da yiyemezdim, denilmiş. Demek ki devlet korkusu sarmış!

ZE

From: "Ali Nesin" <anesin at nesinkoyleri.org
To: "tmd" <tmd-uye at listweb.bilkent.edu.tr
"Zafer ERCAN" <Zafer.Ercan at listweb.bilkent.edu.tr
"yilmaz akyildiz" <yilmaz.akyildiz at gmail.com
Sent: Friday, November 6, 2020 3:53:40 PM
Subject: Re: [Tmd-uye: 2914] Nesin Lisesi

Yasal izin almadan liseninin inşaatına başlanacağını duyurmamıştım,
tam tersine, yasal izin alınmadan inşaata başlanamayacağını
duyurmuştum. Bağışları pavyonlarda yemedim. Vakıflar Genel Müdürlüğü
tarafından bir iki yılda bir denetlendiğimizden öyle bir şansım da
yok. Bağışlar banka hesaplarında bekliyor. Liseye tahsis ettiğimiz
arazi küçük geldi, o araziye hayalimdeki lise yapılamazdı. Yeni bir
arsa daha ekledik. Yeni arsanın yasal izinlerini AKP ve MHP şerhlerine
rağmen alabildik, daha doğrusu yüzdük yüzdük kuyruğuna geldik. Yasal
izinlerin çıkmasının eli kulağındadır.

Her fırsatta herkese çamur atmasıyla bilinen Zafer Ercan'ın bu
hamlesinin amacının farkındayım tabii ki. Eğer herhangi bir kuşkusu
varsa ve bağışta bulunmuşsa, o bağışını seve isteye geri ödeyebilirim.
Bana yazması yeterlidir.

Ali