[Turkmath:4677] Re: Online sınavlar hakkında

Can Ozan Oğuz canozanoguz at gmail.com
Tue Nov 17 11:37:40 UTC 2020

     Merhaba Bekir hocam,
  Farklı farklı yöntemler uygulayanlar var gördüğüm kadarıyla. Ben
"Gözetlenmeyen sınav, sınav değildir! " iddianızla ilgili bir görüşümü
paylaşmak için yazıyorum. Özellikle lisans sonrası eğitimde öğrencilere
soruların verildiği, çözmeleri için bir kaç günlük süreler tanındığı 'take
home exam' uygulamasına şahit oldum. Elbet bunlar da sınav, öğrencilerin
bilgi ve çalışma seviyelerini, bazen de araştırıp bilgiyi bulma
becerilerini ölçüyorlar. Öğrencilere ödev verildiği zaman kimse ödev
yapılırken öğrencinin başında beklemiyor. Konu sınav olunca işler niye bu
kadar karışıyor ben anlamakta zorlanıyorum.

    Gözetlemek demek güvenmemek demek. Güvenemediği bireyleri yetiştirmeye
çalışan kurumlarda eğitimin eksik kaldığını söylemek yerinde olur sanırım.
Hatta çoğu durumda sınavlarda kendisine güvenilmeyen öğrencilerin asistan
olduğu, onlara başka öğrencilerin emanet edildiği de oluyor. Sınav soruları
konusunda güvenilmeyen, başka öğrencilerin eğitimi konusunda güvenilen
kişilerle dolu üniversiteler. Bana üniversitelerde gözetim altında bir
şeyler yapılıyor olması garip geliyor.

     Selamlar ve sevgiler,
        Can Ozan

bekir barıs <bekirsamibaris at listweb.bilkent.edu.tr>, 17 Kas 2020 Sal, 11:07