[Turkmath:4974] Selman Akbulut'un mesajını iletiyorum

Ercüment Ortaçgil ortacgile at gmail.com
Mon Jun 28 04:27:44 UTC 2021

   Ben geçmişte AMS’in Insan Hakları Komitesinde (AMS-HRC) çalıştım, oradan
işkencelere karşı bile bir protesto mektubu yayınlatmanın ne kadar ZOR bir
işlem olduğunu gayet iyi bilirim https://selmanakbulut.com/letter.pdf Ama
konu PKK destekçiliği olunca bizim TMD protesto için Batı matematik
organizasyonları ile birlikte yollara dökülebiliyor, bir TMD yönetimi üyesi
Brezilya'daki uluslararası IMU toplantısında Turkiyedeki bir hapishane
kaçkınıyla sahneye çıkıp Türkiye aleyhinde show yapabiliyor.

   Acaba Betül ABD 40 yıl hizmet verdiği üniversitesinden, ırkçılığı
ayrımcılığı protesto etti diye ve 4-manifold dersi öğretti diye (evet
inanması güç ama MSU mahkeme tutanakları web-sitemde), 1 günlük deadline
ile polis tehditi ile, bilgisayarlarına ve sağlık sigortasına el konularak
kovid salgını ortasında sokağa atılan tenure Türk profesörünün hikayesini
duymuş mu? Yoksa duyunca “hak etmistir” mi demiş? Betül hiç ofisinde kırk
yıl biriktirdiği kitapları makaleleri bir günde dışarı çıkaramadığından çöp
tenekelerine atmak zorunda bırakılan profesörün hikayesini duymuş mu?
(utanmadan söylüyorum bunu yaparken sabaha karşı ağladım). Bir gün içinde
yeni bilgisayar satin almak zorunda bırakılan profesörün, el konulan
bilgisayarındaki dataları sabaha kadar oraya taşıma uğraşısını tahmin
edebiliyor mu? Sen hiç virus salgını ortasında ABD de sokakta sağlık
sigortası satın almaya çalıştın mı? Betül'e soruyorum seni de benim gibi
işten attılar mı hiç? (Türkiye üniversite sistemini bilmem ama, ABD de
bağlı bulunduğun üniversitenin rektörünü tanımamanın cezası otomatik
ihraçtır).

not: Aşağıdaki linkleri kendi durumumla kıyaslamak amacıyla koydum
(içeriğindeki konularda pozisyon almak için degil)

https://www.ams.org/about-us/governance/committees/StatementOnContinuedConcernForTurkishMathematicians.05-28-19.pdf

https://euro-math-soc.eu/news/18/11/16/ems-protest-against-detention-betül-tanbay

https://www.lms.ac.uk/news-entry/20112018-1133/arrest-professor-betül-tanbay

http://math.univ-lyon1.fr/SoutienTunaAltinel/