[Turkmath:5983] Tubitak-biçaba

Özlem Ejder ozlemejderff at gmail.com
Wed Feb 15 12:07:45 UTC 2023

Merhaba,

Öncelikle hepimizin başı sağolsun.

Dün Tübitak'ın açtığı BİÇABA programini birçoğunuz gormussunuzdur diye
dusunuyorum.
Bu bölgelerde okuyan bildiğiniz, tanıdığınız lisans, yuksek lisans ve
doktora öğrencileri varsa bu kişileri başvurmaya tesvik etmeliyiz diye
dusunuyorum.
Ve tabii ki ilk once Tubitak projesi yurutucusu kişilerin başvurması
gerekiyor.

Tubitak'i arayip biraz detay aldim. Proje sahipleri sadece basvuru yapip
ogrenci talep ediyor. Yani ogrenciyi zaten bilmesine gerek yok. Daha sonra
ogrenciler basvuru yapiyor ve Tubitak eşleştirmeleri yapiyor (ya da
yapmiyor...) Belki isleyisi siz ilani okuyunca anlamissindir ben
anlamamışım.

Eger bir Tubitak projeniz varsa ve ilgilenirseniz lutfen basvuru yapmayi
düsünelim. Ben su an yurutucu degilim, ama arastirmaci olarak calistigim
projenin yürütücüsü ile beraber basvuru yapacagiz.

Deprem bölgesindeki illerde okuyan tanidiginiz, bildiğiniz lisans, yuksek
lisans ve doktora öğrencileri varsa (ve sizin zamanınız olmayabilir,
koşullarınız uygun olmayabilir, depremzede olabilirsiniz) ben onlarla
konuşup basvurularina yardim etmeye de talibim. Varsa boyle ogrenciler
benimle paylaşabilirsiniz.

Not: Tübitak'ın bu çagrisi maalesef depremden etkilenen, yani depremde
evini her şeyini (belki ailesini de) kaybetmis ogrencileri değil sadece
depremin oldugu 10 ilde okuyan öğrencileri kapsıyor.

Sevgiler,
Özlem