[Turkmath:5854] Re: [TMD-UYE: 3540] Kompakt, tıkız

Baris Kendirli baris.kendirli at gmail.com
Fri Nov 25 12:23:44 UTC 2022

        Sayın Matematikçiler,

     Tıkız gerçekten kompakt kavramını karşılamıyor, [0,1] aralığı tıkız
yani yoğun ama 0 noktasını atınca (0,1] tıkız olmuyor yani yoğun olmuyor!..

    Bütün sonlu kümeler kompakt. Bir topolojik uzayın  açık küme
kapsamlarından sonlu açık bir kapsam bulunabildiğinde bu uzaya kompakt
diyoruz. Burada da tıkızlık ya da yoğunlukla ilgili bir kavram yok.

  *  Sonlu * kümeler ya da  *sonlu* kapsama indirgenebilen açık  kapsamlara
sahip kümeler:

                          SONAL=KOMPAKT

H. Turgay Kaptanoglu <kaptan at listweb.bilkent.edu.tr>, 24 Kas 2022 Per,